30 Ekim 2012 Salı

"Sonuna kadar gideceğimize inanıyorum"



Caner Erkin, Fenerbahce Dergisi'nin Kasım sayısına acıklamalarda bulundu.

-Olgunlasarak ilerledim-

Diğer kuluplerde daha genctim, yasım daha kucuktu. Buraya geldiğimde olgunluk dönemimde geldim. Tabii, takımdaki tecrubeli futbolcularla daha da olgunlasarak ilerledim. Bu benim futboluma da, takımıma da yansıyor.

-Oynamamak beni hırslandırıyor-

Herkes oturabilir ya da oynayabilir. Biz bir takımız. Oynamamak, benim futboluma olumsuz bir etki yapmıyor, tam tersi daha da cok hırslandırıyor. Üst uste 5-10-15 mac oynarsam, bu da cok olumlu etki yapar tabii ki.

-Herkes cok farklı bir Fenerbahce izleyecek-

Fenerbahce böyle bir futbol oynamıyordu. Mönchengladbach ve Besiktas maclarında sunu oturtmaya basladık: Top rakipteyken iyi oynadık ve istediğimiz pozisyonlara girdik. Bunun sonucunda da galibiyetler aldık. Kapasitemizi arttıracağız, kostuğumuz mesafeyi de... Bu mesafenin ustune cıkarsak daha da iyi olacak. İyi oyunculardan kurulu bir takımız, top bizdeyken zaten iyiyiz. Top rakipteyken oynadığımız oyunla fark var: Hem baskı yapan, hem gol pozisyonuna giren ve sonuc alan bir Fenerbahce. Hocamızla butun antrenmanlarda bu sistemi oturtmaya calısıyoruz. Bunu gerceklestirdiğimizde herkes cok farklı bir Fenerbahce izleyecek.


Önde baskı kurduğumuzda ben de zaten hırslı, önde basmasını seven, macı kopartmasını ve risk almasını seven bir futbolcu olduğum icin tabiî ki böyle oynamamız benim icin bir avantaj. Çunku sevdiğim futbol tarzı bu.


Rusya'da daha fazla takım sampiyonluğa oynuyor. Bizde ise böyle değil. "Dört Buyukler" diyebiliyoruz ama sampiyonluk yarısına bir bakıyoruz ki; sadece iki takım kalmıs her sene olduğu gibi...

-Her kulvara sonuna kadar gideceğimizi dusunuyorum-

Ben her yerde, buna Avrupa Ligi de dahil, sonuna kadar gidebileceğimizi dusunuyorum ve buna inanıyorum. Gerek Lig'de, gerek Turkiye Kupası'nda gerekse de Avrupa'da iyi isler yapacağımıza inanıyorum. Kaliteli bir kadromuz var. Konsantre olup, top rakipteyken iyi oynarsak ve beraber oynarsak, kaliteli oyunculardan kurulu bu takımın cok sıkıntı yasayacağını dusunmuyorum.

-Sakatlık Fenerbahce icin bahane olamaz-

Fenerbahce duzeyindeki bir futbolcu, sahaya cıktığında elinden gelen her seyi yapacaktır hatta sakat olan oyuncudan da daha iyisini yapacaktır. Sakatlık, Fenerbahce icin bir bahane olamaz...

-Fenerbahceli Caner Erkin olarak bırakmak istiyorum-

Fenerbahceli Caner Erkin olarak futbolu bırakmak istiyorum. Uzun seneler bu kulube hizmet etmek istiyorum. Şu an da ileriye dönuk cok bir planım yok. Sadece sampiyonluğu, bu sezon da UEFA Kupası'nda cok iyi yerlere gelmeyi ve Turkiye Kupası'nı bir kez daha kazanmak istiyorum.

-Alex'in ayrılısı-

8 senedir hep Alex de Souza'nın oyun anlayısına ait bir takım cıkartılıyordu. Nitekim Alex, bir gun futbolu bırakacaktı. Belki birden böyle ayrılması bazı taraftarlarımızı uzdu. Bazıları olumlu karsılarken, bazıları karsılamadı. Bu konuda bizim bir sey dememiz yanlıs olur. Çunku karar mercii, burada hocamızdır. Saygı duymak gerekir, Alex'in de saygı duyması gerekir. Onun da saygı duyduğuna inanıyorum. Bu, bir baslangıc oldu.

-Hırslı biriyim-

Ben, neyin ne olduğunu bilen bir bireyim. Normalde hırslı biriyimdir. En basitinden, play-station oynarken bile sinirli ve hırslı biriyim. Kaybettiğimde bırakmak istemem, kazanmak isterim. Sahadaki oyun anlayısım tabii dısarıya da yansıyor. Ama bazı seyleri eve yansıtmamaya calısıyorum. Sonucta esim ve oğlum var. Ben uzulduğumde onlar da uzuluyor. Sonucta surat ifademden de anlasılıyor. Ancak oğlum daha kucuk ve onun yanında pek sinirlenmemeye, dısarıdaki stresimi eve getirmemeye calısıyorum ki o da bunlardan kötu olarak etkilenmesin.

-Milli Takım-

Hocamız Abdullah Avcı'ya yuklenmenin ne Turk futboluna ne de bizlere bir katkısı olacaktır. İngiltere ya da İspanya Ligi'ne bakıldığında; bir hocanın 10 ya da 15 yıl takımın basında kaldığı göruyoruz. Onlar ust uste 15 sene sampiyon mu oldular? Hayır, tabii ki olmadılar ama takımlarına guveniyorlar. Bizim de hocalara ve oyunculara guvenmemiz gerek diye dusunuyorum. maç özetini izle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder