29 Kasım 2012 Perşembe

Altıparmak'tan Turk futbolu değerlendirmesi!



Y.Malatyaspor'un yeni hocası Mehmet Altıparmak Futbol Plus'a konustu.

İste o söylesi;

Sayın Altıparmak bize futbolculuk kariyerinizden bahseder misiniz?

Futbola G.birliği kulubunde basladım. Yasım cok genc olduğundan deneyim kazanmam adına bir sezon Alanyaspor'da oynadım ve aynı zamanda kariyerimdeki ilk sampiyonluğu da burada yasadım. Tekrar G.Birliği'ne döndum.

Petrol Ofisi'ne transfer olduğum sezon sampiyon olup Super Lig'e cıktık.

Denizlispor, Buraspor, Eskisehirspor, Ankara Şekerspor, Diyarbakırspor, Elazığspor takımları ile Super Lig oynadım.

Futbolculuk yasamımın son yıllarında ise Ş.Urfa, Ç.Dardanel, Y.Yozgat ve Etimesgut Şekerspor'da otynadıktan sonra aktif futbol yasamıma son verdim.

Futbolcu olarak toplam 6 sampiyonluk yasadım.

Super Lig'de oynadığınız dönemde calısma imkanı bulduğunuz teknik direktörler kimlerdir ?

Gordon Milne, Gunduz Tekin Onay, Metin Turel, Nepomniachi, Jarabinski, Ersun Yanal, Ümit Kayıhan, Huseyin Hamamcı, Behsat Çınar, Erol Tok, Bahri Kaya gibi dönemin deneyimli teknik adamları ile calısma imkanı buldum.

Teknik adamlık kariyeriniz nasıl basladı ve su an görevde olduğunuz Y.Malatyaspor'a gelinceye kadar hangi takımlarda calıstınız?

2006 yılında Ümit Kayıhan'ın yardımcı antrenörluğu ile teknik adamlığa adım attım. Aynı sezon Ümit hocanın istifasından sonra Kartalspor'a teknik direktör oldum.

Ligin bitimine 12 hafta kala, 9. Sırada ve 4 puanla devraldığım Kartalspor ile sezon bitiminde sampiyonluk sevinci yasadım. Bu basarı kamuoyunda bir futbol mucizesi olarak değerlendirildi.

3 dönem Kartalspor'da calıstıktan sonra sampiyonluk hedefinden uzaklasmakta olan Tarsus İdman Yurdu takımı ile anlastım ve Extra Play Off'da final oynadım.

Daha sonra Konya Şekerspor'da görev aldım. Ligde sampiyonluk mucadelesi verirken Ziraat Turkiye Kupası'ndan 2 sezon ust uste gruplara kalarak kulup tarihinde bir ilki gerceklestirdim.

Altay kulubunden sonra simdiki takımım Y.Malatyaspor'un basındayım.

Bir teknik direktörun basarılı olabilmesi bazı kriterlerin gerceklesmesi ile mumkun olabiliyor. Siz kendinizi bu anlamda nasıl değerlendirirsiniz?

Futbolculuk dönemimde calıstığım deneyimli teknik direktörlerden antrenman planlaması, disiplinin sağlanması, oyun anlayısı ve sistemler, iletisim, risk ve kriz yönetimi gibi konularda erken yasta bilgi sahibi oldum. Bu birikim ve henuz 30 yasında aktif futbolcu iken ilk antrenör belgemi almam teknik adam olarak bana önemli avantaj sağladı.

Kisiliğimde mevcut kaybetmeye tahammulu olmayan inatcı, hırslı yapımın takıma yansımasını bugun ve gelecekteki basarılarımın anahtarı olarak göruyorum.

Gectiğimiz gunlerde UEFA nezdinde ilk kez Turkiye'den 16 teknik adama Pro Lisans verildi. Bir tanesi de siz oldunuz. Bu konu hakkında bilgi verir misiniz?

Bunyesinde 53 ulke federasyonu barındıran UEFA'nın 2.etabı İsvicre'de tamamlanan eğitim programına Turkiye'den 16 teknik adam katıldık.

Teknik, taktik, kondisyon ve psikoloji gibi konuların teorik ve pratik olarak uygulama cercevesinde iletisimden mac analizine, stratejik planlamalardan sahadaki fonksiyonel calısmalara kadar dunya standartlarında yeterliliğimizi belgeleyen calısma programı icerisinde yer aldık.

Pro Lisans sahibisiniz. Peki kendinizi Avrupa'da bir kulupte calısacak seviyede göruyor musunuz?

Hic bir belge kendi basına kisisel gelisim icin yeterli değildir. Tabi ki bende bir teknik adam olarak gelisim adına Avrupa'nın cesitli kulupleri ile isbirliği ve iletisim halindeyim.

Her basarı ve bazen arzu etmesek de yasanan olumsuzlukları birer deneyim olarak gören bir insanım. Ülkenin sosyo kulturel yapısını bildikten ve onların futbola bakıs acısına hakim olduktan sonra calısamayacağım kulubun olmadığını dusunuyorum.

Ülkemizde teknik direktörler sıklıkla elestiri oklarının hedefi oluyorlar. Teknik adam kıyımı olarak adlandırabileceğimiz değisimler de aynı sıklıkta oluyor. Siz bu konuya nasıl bakıyorsunuz?

Turkiye'de taraftar ve yönetici macı birer teknik direktörmus gibi izliyorlar. Daha kötusu dusuncelerinin en doğru olduğuna inanıyorlar.

Oysa Avrupa'da taraftar takımına destek vermek ve keyifli bir gun gecirmek icin maca gidiyor.

Yönetici ise idari ve mali yapı ile daha fazla ilgili olup takımın en sorunsuz sekilde sahaya cıkması icin uğras veriyor.

UEFA yetkilileri Avrupa'da bir takımda görev alan teknik direktörun calısma ömrunun ortalama 18 ay olduğunu ifade ediyorlar.

Bizde ise ilk 5 haftadan itibaren teknik direktör değisimi baslıyor. Bu nedenle bir kac tanesinin dısında Turk teknik adamların istikrarı yakalamalarının ne kadar zor olduğunu bariz bir sekilde görebiliyoruz.

Bundan sonrası icin hedefleriniz, beklentileriniz nedir ve kendinize nasıl bir yol haritası cizdiniz?

Öncelikli hedefim Y.Malatyaspor'u bu sezon sonunda bir ust lige cıkartmak.
Basarıda istikrar ve ekip calısmasının önemine inanan bir teknik adamım. Donanımlı, tecrube sahibi ve calıskan antrenör arkadaslarımla birlikte hırslı ve basarıyı arzulayan yapımız bizi Super Lig'de calısmaya itiyor. En kısa surede hedefe ulasabilmek adına isimize yoğun bir sekilde odaklanmıs durumdayız.
Tabi ki Super Lig son hedef değil. Yol haritamızın bizi önce milli takım ve sonrasında da Avrupa'ya kadar göturmesi arzusundayız.

Sayın Altıparmak belirlediğiniz hedeflere ulasmada ve calısmalarınızda basarılar diliyorum.

Tesekkur ederim. maç özetlerini izle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder