31 Ağustos 2012 Cuma

"Hedef her kulvarda sampiyonluk"




Ergin Ataman, sarı-kırmızılı kulubun aylık resmi yayın organı Galatasaray Dergisi'nin eylul sayısına verdiği röportajda, ''Takımımı hem Turkiye liginde hem de ULEB Avrupa Kupası'nda (Eurocup) sampiyonluğun en önemli adaylarından biri olarak göruyorum. Hedefimiz her kulvarda bu olacak. Zaten bu hedefin dısında bir hedef de koyamayız kendimize. Tabii ki bu hedeflere asama asama gitmek gerekiyor. Daha bu gunden kendimizi sampiyon ilan edemeyiz. Yolun sonunda elbette o hedefe ulasmak icin hareket edeceğiz. Mac mac, asama asama hedefimize ulasmak icin mucadele edeceğiz. Takımımıza guveniyoruz'' ifadelerini kullandı.


Sarı-kırmızılı takım icin iyi bir kadro kurulduğunu aktaran Ataman, sunları kaydetti:
''Yönetimimiz bu takımın kurulmasında, basta baskanımız Ünal Aysal olmak uzere ciddi fedakarlıklarda bulundu. Bu acıdan kendimi de sanslı hissediyorum. Çunku istediğim her oyuncuyu alma fırsatım oldu. Tabii ki cok ciddi rakiplerimiz olduğunu da göz ardı etmememiz lazım. Biz bu kadroyu cok ciddi fedakarlıklarla kurduk ama bizden cok daha buyuk butcelerle takım kuran rakiplerimiz olduğunu da unutmamalıyız. Sonucta biz kadromuza guveniyoruz. En iyi kadroyu kurduğumuzu dusunuyoruz ve sampiyonlukta kendimizi en guclu aday olarak göruyoruz.''

Görev aldığı tum kuluplerde doğru oyuncu tercihleriyle öne cıktığının hatırlatılması uzerine Ataman, dunya basketbolunu yakından takip ettiğini anlatarak, su görusleri paylastı:

''Gerek Avrupa liglerinde oynayan oyuncuların, gerekse Amerika'da oynayan oyuncuların tamamını takip ediyorum. Ama burada önemli olan husus tercihleri iyi yapabilmek. Burada da benim baz aldığım kıstas, sadece oyuncunun teknik kapasitesinden ziyade takıma ne katacağı oluyor. Yani toplam kimya icerisinde o oyuncu o takımın nasıl bir parcası olabilir, buna dikkat ediyorum. Oyuncunun hucumuyla, savunmasıyla, karakteriyle, mucadelesiyle takıma ne katabileceğini dusunuyorum ve transferleri buna göre yapmaya calısıyorum. Bu sene de böyle yaptık. Ümit ediyorum ki doğru bir takım kurduk.''


-Kadro değerlendirmesi-


Galatasaray Medical Park'ın kadrosunda yerli ve yabancı önemli isimleri bulundurduğunu söyleyen Ergin Ataman, oyuncularıyla ilgili değerlendirmede de bulundu.

Oyun kurucu mevkisinde Ender Arslan ve Engin Atsur'un son derece önemli oyuncular olduğunu vurgulayan tecrubeli teknik adam, yerli oyuncular Göksenin Köksal, Cenk Akyol, Furkan Aldemir ve Sertac Şanlı'dan beklentilerinin yuksek olduğunu dile getirirken, Turk statusunde bulunan Ersin Dağlı'nın takıma cok yarar sağlayacağını ifade etti.

Gecen sezon kadroda yer alan ve Anadolu Efes'e transfer olan Jamon Lucas Gordon'un yerine, CSKA Moskova'nın oyun kurucusu Jamont Gordon'u almalarıyla ilgili olarak, ''Giden Gordon'un yerine baska bir Gordon getirdik'' diyen Ataman, yabancı oyuncular icin sunları söyledi:

''Oyun tarzı ve özellikleri benzer bir oyuncu olan Jamont Gordon'u takıma kattık. Kendisi cok tecrubeli ve yetenekli bir oyuncu. Her ne kadar THY Avrupa Ligi finalini kaybetse de gecen yılın en önemli takımı olan CSKA Moskova'nın bir parcasıydı. Hem oyun kurucu pozisyonunda oynayabilen hem de zaman zaman 2 numaraya da kaydırılabilen Jamont Gordon'un takımımıza kazandırılmasını cok önemli bir transfer olarak değerlendiriyorum. Bunun dısında Domercant'ı transfer ettik. Skorer forvet pozisyonunda o da gecen yıl THY Avrupa Ligi sayı krallığında ucuncu sırada olan ve en iyi ikinci 5'te yer alan bir oyuncu. Diğer transferimiz de bilindiği gibi David Hawkins. İtalya'dayken de onu takip ediyordum. Kendisini surekli gelistiren bir Avrupa Ligi oyuncusuydu. Ama gecen yılki Besiktas performansıyla tavan yaptı. Sadece teknik özelliği değil, kazanma özelliğiyle, karakteriyle, takımda yapmıs olduğu kaptanlıkla da ust duzey bir grafik ortaya koydu. Bu acıdan Hawkins transferi bizim acımızdan cok basarılı bir icraat oldu. Dört numaralı pozisyon icin Milan Macvan'ı aldık. Henuz 23 yasında bir oyuncu. Gecen yıl Partizan'la Avrupa Ligi'nde 16 sayı ve 9 ribaunt ortalamasıyla oynadı. Takımıza cok katkı verecek bir isim.

Takımın kimyasına baktığımız zaman skorer, savunmacı, teknik özellikleri cok yuksek bir takım kurduğumuzu görduk ve bu takımı tamamlamak icin de pota altına savunma ve blok özellikleri yuksek, caydırıcılığı olan, aynı zamanda hucumda da özellikle fiziksel anlamda bize ustunluk sağlayacak bir transfer yaparak Ndong'u kadromuza kattık. Bence kendisi 35 yasında olmasına rağmen Avrupa'nın en önemli ve etkili uzunlarından biri. Çok buyuk bir takımdan, Barcelona'dan gelerek aramıza katıldı. Zaman zaman cok önemli performanslar verebiliyor. Özellikle buyuk maclarda takıma buyuk katkısı olacağını dusunuyorum.''


-''Çocukluğumdan beri Galatasaraylıyım''


Galatasaray'ın 2000 yılında Leeds United ile yaptığı UEFA Kupası yarı final macına o zaman basında bulunduğu Efes Pilsen takımını göturduğu bilgisini doğrulayan Ataman, ''Onun dısında Galatasaray'ı sadece UEFA Kupası'nı kazanırken değil, hep takip ettim. Lise yıllarımda Galatasaray'ın özellikle derbi maclarına giderdim. Ali Sami Yen'de acık tribunde de cok mac izledim. Hatta İnönu Stadı'nda oynandığı zamanlarda da Galatasaray maclarına gittim. Tribunde izleyip unutamadığım maclardan biri de Neuchatel Xamax macıdır'' dedi.

Kendisinin acık bir insan olduğunu ve baska kuluplerde calısırken de bunu hicbir zaman saklamadığını dile getiren Ataman, ''Herkesin taraftarı olduğu bir takım var. Buna saygı duymak lazım. Ben de cocukluğumdan bu yana Galatasaraylıyım. Zaten babam da dahil bizim ailede asağı yukarı herkes Galatasaraylı. Ama calıstığım hicbir kulupte bu durumu isime yansıtmadım. Örneğin Besiktas'ta calısırken de Besiktas'ın basarısı icin sahada elimizden gelen her seyi yaptık. Biraz fazla yapmısız ki, Galatasaray'ı da eledik ve THY Avrupa Ligi'nden oldu Galatasaray. İyi bir Galatasaray taraftarıyım diyebilirim'' seklinde göruslerini aktardı. maç özet görüntüleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder